Davide Brivio leszögezte, nem bánta meg a Forma–1-es kitérőjét, és az ottani tapasztalatait is igyekszik felhasználni a Trackhouse csapatfőnökeként. Az olasz szakember érdekes kihívásnak tartja a különböző kultúrák találkozását.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a MotoGP-be újonnan csatlakozó Trackhouse február elején bejelentette, hogy szerződtették Davide Briviót, aki csapatfőnökként fogja irányítani az alakulatot. Az 59 éves szakember hároméves kitérő után tért vissza a gyorsasági motorversenyzés királykategóriájába, ahol legutóbb egyéni és csapatvilágbajnoki címre vezette a Suzukit.
Meglepő helyen tér vissza a MotoGP-be a Yamahát és a Suzukit is sikerre vezető szakember
Ezt követően viszont a Forma–1-ben szereplő Alpine csapatához igazolt, ahol első évében sportigazgatóként tevékenykedett. Utána viszont háttérbe szorult, és a versenyzést kibővítő projektek igazgatójaként közel sem volt akkora hatalma. 2023 végén aztán távozott a csapattól, majd felvette a kapcsolatot PJ Rashidivel, a Trackhouse igazgatójával, majd sikerült megegyeznie Justin Marksszal, a vállalat tulajdonosával.
„Tavaly év végén befejeztem az előző munkámat – idézte fel a Motorsport.com olasz kiadásának Brivio. – Mivel szabad voltam, beszéltünk róla, hogy segíthetnék a csapatnak, csinálhatnánk valamit közösen. Jót beszélgettem vele, érdekes volt, és vártam, hogy mi fog történni. Aztán felhívott Justin, és megkérdezte, hogy teljes mértékben részese tudnék-e lenni a csapatnak. Nyilvánvalóan örültem, hogy csinálhatok valamit. Aztán elmentem meglátogatni a Trackhouse Racing charlotte-i központját, és Justinnak nem okozott gondot, hogy meggyőzzön.”
Brivio az Alpine-nál messze nem ért el akkora sikereket, mint korábban a MotoGP-ben: sportigazgatóként egy győzelemnek és további egy dobogónak volt a részese, míg tavaly két pódiumnak örülhettek a főfutamokon. Az enstone-i alakulat azonban egyáltalán nem került közelebb az élmezőnyhöz, sőt, inkább az ellenkezője történt, ám korábbi alkalmazottjuk nem bánta meg, hogy a négykerekű csúcskategóriában is kipróbálta magát.
„Nagyszerű tapasztalatokat gyűjtöttem az Alpine-nál, és nagyon örülök a lehetőségnek, hogy betekinthettem a Forma–1 világába, láthattam, hogyan működik egy ilyen nagy szervezet, miként hat egymásra több ezer ember – magyarázta az olasz szakember. – Erre kíváncsi voltam, és határozottan érdekes volt. Boldog vagyok, hogy megtettem, és úgy gondolom, hogy a MotoGP-be visszatérve más mentalitással és megközelítéssel fogok hozzáállni bizonyos kérdésekhez. Megértem, hogy problémák mindig lehetnek, de most már sokkal nyugodtabb vagyok. Az új csapathoz érkezve még mindig sok mindent meg kell szervezni, helyükre kell tenni a dolgokat, minden az utolsó pillanatban történik, de majd megoldjuk. Nehéz munka, de sokat tanultam, szakmailag nagyszerű. Nagyon örülök, hogy megkaptam ezt a lehetőséget, különben lemaradtam volna róla. Ha az ember szenvedélyesen szereti a versenyzést, akkor minden kategóriában remek dolgokat talál. A hosszútávú versenyzésben, a motokrosszban és a raliban is nagyszerű dolgok vannak. A WRC-nek is nagy rajongója vagyok. Minden bajnokságból lehet meríteni valamit, így érdekesek a különböző tapasztalatok.”
A Suzuki sikerkovácsa távozik a Forma—1-es csapattól — újra a MotoGP-ben vállal munkát?
Ha már különböző tapasztalatok, Brivio a Suzuki előtt a Yamahát vezette sikerre, vagyis eddig leginkább a japán munkakultúrát ismerhette meg a MotoGP-ben. Ehhez képest most egy amerikai istállót fog irányítani, amely az Aprilia révén egy olasz márka motorjait használja majd. Ráadásul más szempontból is világok találkozását kell levezényelnie, hiszen a Trackhouse a NASCAR-ból érkezik.
„Ez a NASCAR-ban jól beágyazódott csapat be akar szállni a MotoGP-be, hogy sikeres legyen, és a lehető legtöbbet tanuljon – fogalmazott. – A motorsportban tevékenykedő vállalatként a Trackhouse nagyszerű lehetőséget lát a MotoGP-ben. Ez egy nemzetközi sportág, így a Trackhouse számára ez egy lehetőség, hogy kilépjen az Egyesült Államokból. Emellett a Trackhouse segíteni is akar, részese szeretne lenni a Dorna stratégiájának, amely látja a MotoGP növekedését az Egyesült Államokban. Remélem, ehhez mi is hozzá tudunk járulni. Nagyon szeretek különböző kultúrákkal dolgozni. Szeretek tanulni, átvenni és átadni, tiszteletben tartva minden kultúrát, megpróbálni mindegyiknek a legjobb részéből keverni valamit. Izgalmasnak tartom a két kultúra keveredésének lehetőségét. Természetesen vannak nagyszerű dolgok a NASCAR-ban, de a MotoGP-ben is, és ezeket be lehet hozni. Ez egy nagyszerű lehetőség, hogy a két világ ránézzen egymásra. Különleges projektről van szó, amely bizonyos értelemben más. Természetesen ez egy független csapat, mint ahogyan sok másik a MotoGP-ben, ám szórakoztató lehet.”