A korábbi csapatfőnök figyelmeztet: Az összes Ducati-versenyzőnek idén jár le a szerződése

Elveszíthetik Jorge Martínt, a gyári csapatuk versenyzője lehet Marc Márquez, a legfontosabb számukra Francesco Bagnaia megtartása – többek között ezeket is felvetette Livio Suppo a Ducati helyzetét elemző interjújában.

Nehéz helyzetbe kerülhet a Ducati, mivel a 2024-es szezon végén minden pilótájuknak lejár a szerződése, és valószínűleg nem tudják majd mindannyiukat megtartani. Az olasz gyártó előtt álló problémákról nyilatkozott nemrég Livio Suppo, aki a bolognaiakon kívül a Honda és a Suzuki csapatfőnöke is volt a királykategóriában.

„Az Ducati összes versenyzőjének idén jár le a szerződése, ezért azt feltételezem, hogy hamarosan beindul a piac. Az ő motorjuk a legjobb, szóval minden olyan pilóta, aki jelenleg náluk megy, ott szeretne majd maradni. Viszont a KTM és az Aprilia folytatni fogja a fejlődést, a Yamaha és a Honda potenciálja pedig a megkapott koncessziós jogok miatt növekedhet. Valenciában már láthattuk, hogy a Honda megtette az első lépéseket, amennyiben bölcsen használják ki a koncessziókat, már a szezon közepére jelentősen csökkenthetik a lemaradásukat, így pedig a piac teljesen megváltozhat” – mondta Suppo a MotoGP.com-nak.

„Biztos vagyok benne, hogy a Ducati [Francesco] Bagnaiával próbál majd először aláírni, hiszen ő egy kétszeres [királykategóriás] világbajnok, a Ducati központi figurája, szóval meg kell tartaniuk. Ennélfogva azt feltételezem, hogy csak egy ülés lesz elérhető a gyári csapatnál, amiért nagy harc fog folyni. Eközben, ha a Ducati riválisai a szezon során megmutatják, hogy fel tudnak rájuk zárkózni, akkor még nehezebb lesz megtartaniuk az összes pilótájukat, és kevesebb idejük lesz a döntésre. Úgy gondolom, hogy szívesen várnának ezzel nyárig, viszont lehetséges, hogy erre nem lesz lehetőségük.”

Hiába a fantasztikus sikerek, nincs garancia, hogy a Ducati hosszabbít Bagnaiával

Jorge Martín az egyik olyan pilóta, akit nehéz lehet megtartania a Ducatinak. A madridi versenyző nyilvánosan belengette annak a lehetőségét, hogy ha 2025-re sem kapja meg a gyári ülést, akkor elhagyja a bolognaiakat. Suppo arra hívja fel a figyelmet, ha Martín valóban távozik, akkor akár több lehetőség közül is válogathat.

„Martín már korábban elmondta, hogy 2025-ben vagy felkerül a gyári Ducatihoz, vagy elmegy máshová, mivel mindenképpen gyári motoron szeretne ülni. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a KTM, az Aprilia, a Honda vagy a Yamaha közül az egyik a szezon közepéig megmutatja, hogy csökkentette a lemaradását, akkor [nekik] elérhető lesz Jorge a piacon. Ráadásul ki tudja, mi lesz Marc [Márquez] sorsa. Biztosan versenyképes lesz, szóval elméletileg ő is felkeltheti a gyári Ducati érdeklődését. Viszont az egyik kiválasztása miatt elveszíthetik a másikat, szóval nem lesz egyszerű kezelni ezt a helyzetet.”

„Nem hiszem, hogy Bagnaia fogja kiválasztani a csapattársát. Legalábbis az én időmben, ha nem volt kifejezetten rossz kapcsolat két versenyző között, akkor nem volt ok arra, hogy ne igazolják le mindkettőt. Amennyiben az [új pilóta] jellemével nincs probléma, a versenyző nem panaszkodhat arra, hogy a csapata kivel írt alá, csak azért, mert a másik talán gyorsabb lesz nála. Minden gyártónak meg kell próbálnia a lehető legerősebb csapatot kiállítania.”

Marc Márquez az idei szezonban a bolognaiak motorján fog ülni a Gresini pilótájaként, de Suppo szerint nem elképzelhetetlen, hogy jövőre már a gyári csapatnál fog versenyezni. „Miért is ne? Marc ragaszkodott az egy évre szóló szerződéshez, amelyet meg is kapott a Gresinitől. Azt hiszem, azért csak egy évre akart aláírni, hogy kiderítse, még mindig elég gyors-e a bajnoki címért folyó harchoz. Amikor ezt meglátja, akkor szabadon döntést hozhat, megnézheti, mit csinál a KTM, és mit a Ducati.”

„Azonban azt sem lehet kizárni, hogy Marc visszatér a Hondához. Csak meg kell nézni, hogyan zajlott le az elválás: nagyon barátságos módon csinálták végig az egészet. Nemcsak a marketingesek, hanem Marc és a Honda is megpróbálta megtalálni azt a megoldást, amely mindkét félnek a legjobb. Most eljött a pillanata annak, hogy Marc újra megtalálja az erejét, a másik oldalról pedig a Hondáról lekerült a nyomás a motorfejlesztés terén. Végül is egy embert kivéve az egész csapata a Hondánál maradt, velük pedig közismerten nagyon erős kapcsolata van. Szóval ki tudja?”

A kisöccsének tekinti Marc Márquezt az egyetlen ember, aki vele tarthatott a Hondától a Ducatihoz

Bautista összehasonlította a MotoGP-t és a Superbike-ot, elmondta, miért utóbbit élvezi jobban