Di Giannantonio némi keserűséggel távozik, szerinte a tempójában benne volt a dobogó

Fabio Di Giannantonio összességében elégedett az Ausztrál Nagydíjon mutatott teljesítményével, de van benne némi keserűség az időmérőn történt bukása miatt. A VR46 motorosa szívesen befejezné a szezont, de tudja, hogy hosszú távon nem ez a jó döntés.

Bár nem sok képernyőidőt kapott, hiszen a futam jelentős részében minimális különbség volt az első két helyezett között, Fabio Di Giannantonio volt az Ausztrál Nagydíj egyik legjobbja. Az olasz pilóta negyedikként ért célba, 2,897 másodperccel Francesco Bagnaia mögött, de teljesítménye így is megsüvegelendő, hiszen nyolc pozíciót javított.

Marc Márquez nagy csatában verte meg Martínt, a peches kezdés sem gátolta meg a diadalban

A VR46 motorosa ugyanis csupán a tizenkettedik rajtpozíciót szerezte meg, miután az időmérőn elesett. Saját szempontjából kár volt érte, hiszen az edzésen kifejezetten ígéretes teljesítményt nyújtott, és mind a sprinten, mind a főfutamon bebizonyította, hogy kifejezetten erős ezen a hétvégén. Éppen ezért kettős érzések kavarognak benne.

„Nagyon gyorsak voltunk, ez volt a legjobb futamunk az évben – nyilatkozta. – Tudtuk, hogy nagy esély előtt állunk ezen a hétvégén, mert végig gyorsak voltunk, és kicsit eszem is a kefét, amiért a szombat délelőtti időmérőn elestem, mert ha előrébb rajtolok, talán megpróbálhattunk volna dobogóra állni. Ugyanakkor örülök, mert remek munkát végeztünk.”

Bár Marco Bezzecchi büntetése és bukása segített Di Giannantoniónak, a többieket tisztán önerőből előzte meg, és így jött fel a negyedik pozícióba. Pedig elmondása szerint nem volt tökéletes a motorbeállítás, de így is gyors tudott lenni. Egyértelmű, hogy az egyszeres MotoGP-futamgyőztes a legjobb teljesítményét nyújtotta spielbergi sérülése óta.

„Hátulról indultam, úgyhogy előznöm és csatáznom kellett – fogalmazott. – Én voltam a leggyorsabb a bolyomban, de kicsit elrontottam a térképet, és nem tudtam őket könnyen megelőzni. Aztán, amikor az utolsó körökre belelendültem, elmentem mellettük, sőt, kicsit el is húztam. Ez egy meglehetősen pozitív hétvége volt, mert újra úgy vezettem, ahogyan szeretnék vezetni, agresszív tudok lenni, és jól kezelem a gumikat.”

Lots of overtakes and a P4 finish! Bravo Diggia! 💪🐺@FabioDiggia49 @MotoGP #AustralianGP #PertaminaEnduroVR46RacingTeam #MotoGP #Diggia49 #VR46 pic.twitter.com/CJ6TjmZB28

— Pertamina Enduro VR46 Racing Team (@VR46RacingTeam) October 20, 2024

A dobogóra viszont így nem volt esélye, hiszen Bagnaia hiába szakadt le Marc Márquezről és Jorge Martínról, a harmadik helye nem forgott veszélyben. Di Giannantonio azért is sajnálja kifejezetten a szombati bukását, mert úgy gondolja, hogy enélkül még a címvédő ellen is lehetett volna esélye, és a 2023-as futam után talán ismét ott lehetett volna a Phillip Island-i pódiumon.

„Kicsit irigykedem, mert tavaly itt dobogóra álltam, és ezt ma meg akartam ismételni – jelentette ki. – Úgy vélem, lett is volna rá lehetőség, mert Pecco nem volt annyira messze a teljesítményt illetően. Boldogan távozom, de egy trófeával kevesebbel, bár optimistának kell lennünk, mert a sérülésem után ismét fejlődés volt tapasztalható, és újra magas szinten vagyunk.”

Di Giannantonio esetében kiemelendő, hogy Enea Bastianinit és Franco Morbidellit is legyőzte, akik vele ellentétben gyári specifikációjú Ducatin ülnek. Elsősorban Márquez kapcsán kerül szóba sokszor, hogy a tavalyi gép valójában mekkora hátrányt jelent. A VR46 pilótája szerint ez helyszínenként változik, most láthatóan nem jelentett túlságosan nagy különbséget.

„Néhány pályán kicsit könnyebb, máshol nehezebb, de őszintén szólva úgy vélem, igazán magas szinten teljesítettem – válaszolta az erre vonatkozó felvetésre. – Márquez jobban szerepel, mint mi, de szerintem remekül motorozom, és nagyon elégedett vagyok a szezonhoz való hozzáállásommal. Elégedettnek kell lennünk, mert mindig maximalizáltuk a rendelkezésünkre álló technikai csomagot, ami nagyszerű, de van egy kis lemaradásunk a GP24-esekhez képest. Szeretném úgy befejezni az idényt, hogy dobogót hozok a csapatnak, és ma némi keserűséggel távozom, mert ott volt a lehetőség, nem voltunk olyan messze. Thaiföldön újra megpróbáljuk.”

Bár az idényből még három forduló van hátra, Di Giannantonónak már csak egy lehetősége lesz arra, hogy idén megszerezze első (főfutamos) dobogóját a VR46 színeiben. Utána ugyanis megműtteti sérült vállát, hogy az előszezoni tesztekre teljesen felépüljön. Ugyan mostani teljesítményét látva szívesen ott lenne Sepangban és Valenciában is, de tudja, hogy hosszú távon a korai operáció a kifizetődő.

Eldőlt, Di Giannantoniónak ki kell hagynia az utolsó két idei fordulót

„Bár még nem a végleges GP25-ös lesz, sajnálom, hogy nem tudom majd tesztelni az új motort Valenciában, de azt is, hogy az utolsó két futamot kihagyom, mert ha az ember ilyen teljesítményt nyújt, folytatni akarja – magyarázta. – Azonban intelligensnek kell lennem, és a jövőre gondolva el kell fogadnom ezt a helyzetet.”

Martín nagyobb ellenállásra számított Marc Márqueztől, aki majdnem nekiment honfitársának