Elmosta az eső a mugellói MotoGP-tesztet, Binder volt a leggyorsabb a kedvezőtlen körülmények között

Az eső miatt csak aránylag kevés kört tudtak megtenni a pilóták a hétfői mugellói MotoGP-teszten. A legjobb idővel Brad Binder zárta a gyakorlást, de ő is jelentősen elmarad a friss körrekordtól.

Eseménydús versenyhétvégét tudhat maga mögött a MotoGP mezőnye. Az Olasz Nagydíj során új körrekord is született, Jorge Martín 1:44.504 másodperces idővel szerezte meg a pole pozíciót. Ráadásul a versenyzők a forduló után sem mentek el pihenni, hiszen hétfőn Mugellóban újra felbőgtek a motorok az idei második kollektív szezonközi teszten.

Így áll a MotoGP-tabella az Olasz Nagydíj után

Azaz csak bőgtek volna, az időjárás ugyanis közbeszólt. A vasárnap éjszaka lehulló csapadék nedvessé tette a pályát, emiatt pedig már az első órákban is csak csökkentett intenzitással lehetett tesztelni. Másfél órával a hivatalos kezdés után pedig újra eleredt az eső, és ez lényegében véget vetett a gyakorlásnak. Néhányan persze még ezután is kigurultak, de az idejeikből semmiféle valódi következtetést nem lehetett levonni. Így jól láthatóan csak a KTM-nél és a Hondánál vették valamennyire komolyan a rossz körülmények között történő körözgetést. A hétfői napot a legjobban az osztrák gyártó X-oldalának kezelője írta le: „Volt egy kis eső. Volt egy kis napsütés. De összességében a körülmények nem voltak elég jók ahhoz, hogy megcsináljuk azt, amire szükségünk lett volna.”

Yep. It’s raining.#KTM #ReadyToRace #MugelloTest pic.twitter.com/PUvdq8VJX7

— Red Bull KTM Factory Racing (@KTM_Racing) June 3, 2024

A gyakorlás végén így is két KTM-pilóta neve szerepelt az első két helyen, a teljes mezőnyt tekintve a legjobb időt (1:47.617) Brad Binder futotta, de Pedro Acosta alig 33 ezreddel volt lassabb nála. Persze még így is több mint 3 másodperccel elmaradtak Martín friss körrekordjától. Az osztrákok kötelékéből Jack Miller volt a legszorgalmasabb (32 kör). A beszámolók szerint egyedül a mattighofeniek teszteltek valamilyen jelentősebb újítást, az aerocsomagjuk egy frissített változatát tették fel mind a gyári csapat, mind a GasGas motorjaira. Ez lényegében egy új, teljesen sima oldalsó burkolati elemet jelentett, amely csatornák segítségével irányítja a levegő áramlását.

Fotó: MotoGP/Facebook

A Honda jelenleg óriási hátrányban van az európai vetélytársaihoz képest, mi több, mostanában úgy tűnik, hogy már a Yamaha is kezdi lehagyni a „honfitársát”. Így egyáltalán nem meglepő, hogy az aszakaiak mind a négy versenyzője a legaktívabbak közé tartozott. Közülük – és az egész mezőnyt tekintve is – a legtöbb, 40 kört Luca Marini tette meg, emellett a legjobb időt (1:49.051) is ő motorozta, amivel a harmadik helyen zárt. Marini elkötelezettségét jól mutatja, hogy az utolsó órákban ő volt az egyedüli pilóta, aki még kimerészkedett a pályára.

Splashing around at the #MugelloTest pic.twitter.com/savuuzlw9b

— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) June 3, 2024

Az időjárást látva sem az Apriliánál, sem a Yamahánál nem feszültek meg túlságosan. A noaleieknél motorra ült a tesztpilótájuk, Lorenzo Savadori, Aleix Espargaró viszont egyetlen értékelhető kört sem tett meg. Látszólag egyedüliként Maverick Viñales próbálkozott meg azzal, hogy valamiféle jobb időt fusson (1:54.978). Ez így volt a hangvillásoknál is, akiknél Álex Rins kapta ezt a szerepet (1:57.652). A két gyártót közösen szemlélve Savadorit lehet még kiemelni, mivel ő aránylag szorgalmasan körözött (29 kör).

A Ducati pilótái közül lényegében senki sem jött ki a garázsból. Franco Morbidelli és Álex Márquez képezték ezalól a kivételt, de ők is csak 8, illetve 3 kört tettek meg, és a táblázat legvégén zártak, óriási lemaradásban mindenki máshoz képest. A legjobb Desmosedicivel futott idő (2:05.815) Morbidelli nevéhez fűződött. A bolognai gyártónál valószínűleg inkább Martín eligazolásával voltak elfoglalva…

A MotoGP mugellói tesztjének végeredménye

MotoGP test resultMugello 2024 pic.twitter.com/tbukzpHzQD

— Motorsport Pictures (@Motorsport_PX) June 3, 2024

Marc Márquez részben maga idézte elő a furcsa füstöt a hátsó gumijánál