Érik a szenzáció: egy értesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával

- Hirdetés -

Egy sajtóértesülés szerint a Pramac „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával. A japán gyártónak kiemelt célja, hogy minél előbb megegyezzen egy szatellitcsapattal, és jövőre újra négy motorja legyen a rajtrácson.

Nehéz időszakon megy keresztül mostanában a Yamaha, hiszen jelenleg finoman szólva sem az YZR-M1 a legjobb motor a mezőnyben, és a tavalyi szezon óta már szatellitcsapatuk sincs. Korábban hosszú évekig – 2001 és 2018 között – a Tech3-mal dolgoztak együtt, ám a francia alakulat végül átpártolt a KTM-hez. 2019 és 2022 között a Sepang Racing Team, majd RNF néven futó maláj istálló volt az ügyfelük, de a 2023-as idényben már ők is egy másik gyártó, az Aprilia gépeit használták.

A Yamaha pedig egyáltalán nem meglepő módon minél előbb változtatni szeretne ezen. Az idei szezon végén három szatellitcsapatnak jár le a szerződése: az LCR-nek, a VR46-nak és a Pramacnak. Előbbi szinte biztosan marad a Honda kötelékében, Valentino Rossi alakulata pedig a meglévő kötelék ellenére láthatóan egyre távolabb került az iwataiaktól (egyébként nemrég egy negyedik istálló neve is felmerült).

A VR46 és a Pramac után újabb istálló merült fel a Yamaha lehetséges szatellitcsapataként- Advertisement -

Viszont úgy tűnik, hogy a Pramaccal nem ez a helyzet. Egy „általában nagyon jól informált” forrás azt mondta a SPEEDWEEK.com újságírójának, hogy tudomása szerint az olasz csapat „előrehaladott tárgyalásokat” folytat a Yamahával. A lap arról ír, hogy az istálló tulajdonosának, Paolo Campinotinak az asztalán egy „konkrét ajánlat fekszik”.

Több oka is lehet annak, hogy a Pramacnál a hosszú évek óta nagyon jól működő közös munka ellenére miért fontolgathatják a Ducati elhagyását. A bolognai gyártó vezetői az elmúlt időszakban többször is arról beszéltek, hogy a gazdasági helyzet miatt kevesebb támogatást tudnak majd juttatni az ügyfeleiknek, ez pedig visszalépést jelenthet az alakulatnak a jelenlegi, lényegében gyári státuszukhoz képest.

Ráadásul a hírek szerint könnyen elképzelhető, hogy a közeljövőben mindenképpen a VR46 veszi majd át a Ducati első számú ügyfelének szerepét. Rossi ismertsége, népszerűsége és az, hogy nemrég egy kifejezetten tőkeerős szponzor, a Pertamina csatlakozott névadóként a csapathoz, mind efelé lökheti az olasz gyártót.

Eldőlhetett a VR46 sorsa – Rossiék kiszoríthatják a Pramacot a Ducati kegyeiből?

A Yamaha ezzel ellentétben feltehetően minden elképzelhető támogatást megadna a Pramacnak, hiszen nagy szükségük lenne egy ügyfélre. Azt pedig Fabio Quartararo új fizetése is jól megmutatja, hogy a japán gyártónak van pénze, és azt szívesen költi is a MotoGP-programjára.

Kiderült, hogy mikor kaphatja meg végre Raúl Fernández is a legújabb Apriliát