Hivatalos: Bagnaia hosszabbított a Ducatival

A Ducati bejelentette, hogy szerződést hosszabbítottak Francesco Bagnaiával. A felek további két évvel újították meg az idén lejáró megállapodást, így a címvédő 2026-ig marad az olasz gyártónál.

Még el sem kezdődött a szezon, de Francesco Bagnaiát sorra érik a pozitív impulzusok. Pénteken díszpolgárrá avatták Pesaróban, vasárnap a szurkolói klubjával találkozott, hétfőn pedig a Ducati bejelentette, hogy szerződést hosszabbítottak vele. Ennek értelmében a 27 éves motoros 2026-ig biztosan a bolognai gyártó kötelékében marad.

Jelentős kitüntetésben részesült Francesco Bagnaia

Egészen mostanáig a jelenlegi mezőnyből mindössze hárman rendelkeztek szerződéssel a 2025-ös idényre is. Brad Binder 2026-ig, míg Luca Marini és Johann Zarco a jövő szezonig írt alá. Őket leszámítva, ha mondani kellett volna egy biztosnak tűnő helyet, akkor a legtöbben bizonyára Bagnaiáét választották volna, ebből a szempontból tehát egyáltalán nem számít meglepetésnek a bejelentés. Közleményében a Ducati azt is kiemelte, hogy (Andrea Dovizioso után) ő lesz a második, aki nyolc évet tölt el a gyártónál.

Merthogy a háromszoros világbajnok 2019-es debütálása óta a bolognai gyártóval szerepel a MotoGP-ben. Igaz, első két évében még a Pramac színeiben versenyzett. Akkor előbb a tizenötödik, majd a tizenhatodik helyen végzett a tabellán, és mindössze egy dobogós helyet szerzett, amikor a 2020-as San Marinó-i Nagydíjon másodikként ért célba.

Ennek ellenére a következő idényre felvitték a gyári istállóba, miután Dovizioso és Danilo Petrucci is távozott onnan. Ezt a döntést nem is bánták meg: az idény első kétharmadában még csak dobogókat hozott, de az utolsó hatból négy versenyt is megnyert, így Fabio Quartararo mögött második lett a bajnokságban.

🤝 We're thrilled to announce that @DucatiCorse and @PeccoBagnaia are teaming up for another two seasons! The two-time @MotoGP World Champion with the #DucatiLenovoTeam will continue riding the factory #DesmosediciGP in 2025 and 2026! 💥#ForzaDucati pic.twitter.com/bcfJJmAGCt

— Ducati Corse (@ducaticorse) March 4, 2024

2022-ben aztán újabb szintet lépett: féltávnál ugyan még 91 pontos hátrányban volt a Yamaha motorosával szemben, de sikerült megfordítania az állást, és ezzel behúzta pályafutása első királykategóriás, összességében pedig második gyorsaságimotoros-vb-címét. Ezzel Casey Stoner után 15 évvel ismét egyéni elsőséget szerzett a Ducatinak, illetve Giacomo Agostini 1972-es, az MV Agustával elért sikere után először ért fel a csúcsra olasz pilóta egy olasz motorral. Tavaly sikerült megismételniük a sikert egy, megint az utolsó futamig tartó csatában, ezúttal Jorge Martín ellen, amivel Bagnaiának Valentino Rossi és Marc Márquez után a MotoGP-korszakban harmadikként jött össze a címvédés.

„Nagyon boldog vagyok, hogy álmaim csapatával versenyezhetek tovább – nyilatkozta a címvédő. – Megtiszteltetés számomra ezeket a színeket viselni. Fantasztikus, és büszkeséggel tölt el. A Ducatival, a csapatommal és a Ducati Corse összes tagjával együtt hihetetlen dolgokat értünk el. Az előttünk álló további három évben továbbra is mindent megteszünk, hogy minél több sikert érjünk el. Nagyon boldog vagyok, és készen állok arra, hogy Katarban pályára menjek az év első futamán.”

So far everything has been beautiful, but we are here to make it extraordinary, together, again and again.#Go1Free @ducaticorse pic.twitter.com/fFGPbfkk1e

— Pecco Bagnaia (@PeccoBagnaia) March 4, 2024

„Pecco tényleg a tökéletes versenyző a Ducati számára – fogalmazott Claudio Domenicali, a márka vezérigazgatója. – Ő képviseli a legjobban az értékeinket: stílus, elegancia és teljesítmény. Nemcsak a pályán gyors, határozott és kitartó, de a pályán kívül is kitűnik eleganciájával és neveltetésével. Nagyon örülök a [szerződés] megújításának, és biztos vagyok benne, hogy a ducatisták szerte a világon lelkesen fogadják majd.”

„Rendkívül boldogok vagyunk, hogy Bagnaia 2025-ben és 2026-ban is velünk lesz – ezek már Gigi Dall’Ignának, a Ducati Corse általános igazgatójának szavai. – Együtt írtunk egy fontos oldalt a motoros történelemben. Pecco volt az első olasz versenyző, aki olasz motorral, a mi Desmosedici GP-nkkel nyert világbajnoki címet a MotoGP-ben. Együtt visszahódítottuk a tizenöt éve hiányzó egyéni világbajnoki címet, tavaly pedig ismét megcsináltuk. Kétszeres [királykategóriás] világbajnok, és többször bebizonyította, hogy valóban megérdemli az egyes rajtszámot a motorjának burkolatán. Ezen eredmények mellett Bagnaia továbbra is bizonyítja, hogy tökéletes összhangban van a motorjával és a csapatával. Ezen okokból számunkra természetes volt, hogy vele szeretnénk folytatni. Ezért várjuk ezt az új közös fejezetet, bízva abban, hogy képesek vagyunk további jelentős eredményeket elérni.”

Rossi jobbkeze először nem a Ducati motorjait nézte ki maguknak