- Hirdetés -Ricard Jové szerint főként a motor megbízhatatlansága miatt távozik az Apriliától Maverick Viñales. A spanyol pilóta korábbi menedzsere úgy tudja, Viñales előzőleg közel volt ahhoz, hogy a Pramachoz igazoljon.
Nem kis meglepődést váltott ki, amikor csütörtökön a KTM bejelentette, hogy a nevet változtató szatellitcsapatuk az Enea Bastianini – Maverick Vinales pilótapárossal fog nekivágni a következő szezonnak. Bastianini Marc Márquez érkezése miatt szorult ki a Ducati gyári alakulatából, Viñalesnek viszont lett volna még helye az Apriliánál, így érdekesebb kérdés, hogy őt mi motiválhatta a váltásban. A DAZN korábbi kommentátora, Ricard Jové, aki jelenleg a Jorge Lorenzo nevével fémjelzett DURALAVITA podcast egyik állandó szakértője, elárulta, hogy szerinte mi vezetett a 29 éves pilóta távozásához.
Hivatalos: Bastianini mellett Viñales is a KTM-nél folytatja
- Advertisement -
„Idén Maverick és Aleix [Espargaró] együtt három sprintet nyertek, és Maverick Austinban nyert egy főfutamot is – idézte fel a podcast egyik új részében Jové, aki korábban évekig Viñales menedzsere volt. – A KTM-nek viszont idén eddig nincsenek ilyen eredményei. Akkor meg miért váltott Maverick? Az Aprilia legfőbb problémája, a gazdasági oldalon, a többi gyártóéhoz képest aránylag kicsi költségvetésen túl talán a motorjaik gyenge megbízhatósága. Emlékszünk arra, amikor Portimãóban tönkrement Maverick váltója. De én tudom, hogy náluk amúgy is sok kipufogó törik el, és problémáik vannak a kuplunggal is… Ez lehet [a távozásának] az oka.”
„Vannak olyan emberek, akik azt mondják, hogy Maverick megsértődött [Jorge] Martín szerződtetése miatt – folytatta. – De én tisztában vagyok vele, hogy már jóval Martín [leigazolása] előtt elkezdett mozgolódni, és Mugellóban mondta meg az Aprilia vezetőinek, hogy nem náluk akarja folytatni a pályafutását. Szerintem a váltása tisztán sportszakmai okokra vezethető vissza. Ismerem, és őt nem az anyagi kérdések mozgatják. Azért távozik, mert a karrierjét a lehető legsikeresebben akarja befejezni, és eszerint az Apriliát nem tekinti olyan projektnek, amely közelebb viszi ehhez.”
Ki akarna az Apriliához menni, ha nem javítanak a megbízhatóságon? – figyelmeztet a veterán mérnök
„Mellékesen több lehetősége is volt. Eredetileg a Ducatit favorizálta, és voltak is náluk lehetőségei, közvetlenül a Ducati [vezetőivel] is beszélt. Már elmondhatom, nagyon közel állt ahhoz, hogy megkapja a Pramac egyik motorját. De aztán megnyílt annak a lehetősége, hogy a Pramac elhagyja a Ducatit [a hírek szerint a Yamaha csábítja az istállót – a szerk.]. Így végül a második lehetőséget választotta, és ez volt KTM, amelyhez végül aláírt. De arról nem tudok, hogy a Honda letett elé egy konkrét ajánlatot.”
Pit Beirer, a KTM-motorsport igazgatója nemrég kijelentette, sajnálja, hogy Bastianini és Viñales érkezése miatt el kell küldeniük Jack Millert és Augusto Fernándezt, ezt pedig Jové elhiszi neki. „Ez nem volt könnyű döntés a KTM-nek, hiszen járulékos veszteségekkel járt – jegyezte meg. – Nagyon sajnálják, hogy Augustót el kell engedniük. Tudom ugyanis, hogy őt és a családját is nagyra becsülik. De végül is ilyen ez a sport. És Miller [elengedését] is ugyanúgy sajnálják, mivel Ausztrália egy fontos piac nekik, a KTM-nek jók ott az eladásai. Szóval biztos vagyok benne, hogy Beirer most egy nehéz időszakon meg keresztül.”
A KTM igazgatója szerint „nagyon szomorú”, hogy le kell mondaniuk Millerről és Augusto Fernándezről