Marc Márquez részben maga idézte elő a furcsa füstöt a hátsó gumijánál

- Hirdetés -Marc Márquez sok mindennel próbálkozott Enea Bastianini ellen az Olasz Nagydíjon, de végül alulmaradt márkatársával szemben, akit egy rakétához hasonlított. Ő és versenymérnöke, Frankie Carchedi is elárulta, mi volt az oka a célegyenes elején a hátsó gumijánál rendszeresen megjelenő furcsa füstnek.

A Le Mans-i és a montmelói fordulóval ellentétben az Olasz Nagydíj hétvégéjén Marc Márqueznek nem az ötödik sorból kellett felküzdenie magát, olyannyira, hogy a főfutamon a harmadik pozícióból indult. Ennek ellenére kevesebb pontot szerzett, mint az előző két alkalommal, hiszen szombaton a második, vasárnap a negyedik helyen ért célba.

Bagnaia már a rajtnál lenullázta büntetését, Bastianini lehajrázta Marc Márquezt és Martínt

- Advertisement -

A Gresini pilótája ugyan Maverick Viñalest lerajtolta, de a két gyári Ducati megelőzte őt az első métereken, így visszaesett a negyedik pozícióba. A verseny nagy részét ott is teljesítette, hiszen sokáig nem tudott mit kezdeni Enea Bastianinivel. A 18. körben aztán megelőzte, de négy körrel később az olasz motoros sikeresen visszatámadt, sőt, az utolsó kör utolsó kanyarjában még Jorge Martínt is levadászta.

„Megvolt a tempónk, megvolt a sebességünk – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának a nyolcszoros világbajnok. – Ott voltam, végig harcoltam, és közel voltam az élen álló srácokhoz: Peccóhoz, Martínhoz és Bastianinihez. Azonban szinte az egész futamon Bastianini mögött ragadtam. Sok mindennel próbálkoztam. Próbáltam lemaradni, majd visszajönni, és igyekeztem kontrollálni az első [gumi] nyomását. Ez viszont lehetetlen volt. Aztán amikor öt kör volt hátra, az első kanyarban volt egy kis esélyem. Onnantól kezdve azt mondtam, hogy »rendben, most már ideje elkapni Martínt«, és közeledtünk is rá. Bastianini azonban az utolsó két körben olyan volt, mint egy rakéta. Rendkívül gyors volt.”

A futam alatt érdekes jelenséget lehetett megfigyelni Márqueznél, ahogyan egyébként csapattársánál és egyben öccsénél, Álex Márqueznél is. Az utolsó, Bucine-kanyar kijáratánál, a célegyenes elején egy pillanatra rendszeresen füstölni kezdett valami a hátsó keréknél. Mint kiderült, a magasságállító okozta a jelenséget, de a 31 éves versenyzőt nem zavarta vezetés közben.

„Ez nem volt hatással rám – szögezte le. – Talán a gumit kicsit befolyásolta, de tudjuk, mi történik azoknál a bukkanóknál, és a lengéscsillapító is alacsonyan volt ezen a ponton. Igaz, hogy a ’23-as motoron kevesebb a hely az abroncs és az ülés között, és mindig próbálunk a határon lenni [a magasságállító mélyre engedésével], mert akkor jobb a sebesség. Azonban kontroll alatt volt. Ez csak füst, a Ducati dolgozik rajta.”

Into third 🔄⚡@marcmarquez93's late charge begins as he makes it stick on @Bestia23 👊#ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/EKIZRRgCan

— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 2, 2024

A füstről Frankie Carchedit, Márquez versenymérnökét is megkérdezték, aki elárulta, részben pilótája idézte ezt elő. „Végig az utolsó kanyar volt az erősségünk – fogalmazott a TNT Sportsnak. – Volt egy kis füst. Marc módosított az ívén, így egy nagy bukkanón ment át, hogy a kijáraton minél gyorsabb legyen. Emiatt [jött] a füst, semmi más nem volt. Sajnos nem tudta megelőzni Eneát. Az első gumi hőmérséklete rendkívül magas volt.”

Márquez a hétvége során 41-ről 35 pontra csökkentette hátrányát Martínnal szemben, Francesco Bagnaia viszont 17 egységre elhúzott tőle. Carchedinek felemás érzései vannak a mugellói fordulóval kapcsolatban. „Vegyes – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Értékes pontokat szerzett. Összességében az élmezőnyben voltunk egy olyan pályán, amely nem tartozik a legjobbjai közé. Csak örült, hogy egész hétvégén versenyképes volt.”

Így áll a MotoGP-tabella az Olasz Nagydíj után

A sprinten először nullázó Martín szerint „valami nincs rendben”, Bastianini bukását észre sem vette