Mindent az eredményért: Marc Márquez a fájdalmat választotta a kényelmesebb motor helyett

- Hirdetés -Frankie Carchedi, Marc Márquez versenymérnöke elárulta, a Német Nagydíj hétvégéjén semmi nem a tervek szerint alakult számukra, és a nyolcszoros világbajnok elutasította azt a motort, amely kisebb fájdalmat okozott volna neki. A Franco Morbidellivel történt ütközés során ráadásul nem csupán megsérült a versenygép, hanem még a légzsák is felfúvódott.

Finoman szólva sem alakult ideálisan a Német Nagydíj hétvégéje Marc Márquez számára, a főfutamon mégis másodikként ért célba. Bár ehhez nyilvánvalóan kellett Jorge Martínnak az élről történt bukása, a 31 éves pilóta így is örömittasan nyilatkozott a leintés után, és az sem szegte kedvét, hogy a MotoGP-ben először kapott ki főfutamon a Sachsenringen.

Óriási dráma, Martín az élről bukva ajándékozta Bagnaiának a diadalt, mindkét Márquez a dobogón

- Advertisement -

Nem véletlen, hogy óriási sikerként könyvelte el ezt az eredményt, hiszen pénteken és szombaton is jó néhány probléma sújtotta. Az edzésen óriásit bukott, aminek következtében eltört az egyik ujjperce és megzúzódott a bordája, majd az időmérőn előbb technikai hibával szembesült, hogy aztán a szabadkártyával szereplő Stefan Bradl az útjába kerüljön, amivel eldőlt, hogy a spanyol motoros nem kerül be a Q2-be, és csak a tizenharmadik helyről kezdhette meg a két viadalt. Nem véletlen, hogy versenymérnöke, Frankie Carchedi számára is emlékezetes volt a hétvége.

Bagnaia látta, hogy Martín túlerőlteti, Marc Márqueznek a győzelemnél is többet ér a kettős dobogó

„Az itt töltött éveim alatt még soha nem volt ilyen hétvégém, mint ez – nyilatkozta a TNT Sportsnak vasárnap. – Az ember mindig készít egy tervet: hány kört megy, melyik motort fogja használni. Nem is feltétlenül kellett volna foglalkoznunk ezzel, mert semmi nem a terv szerint alakult. Volt egy technikai [problémánk], a másik motort kellett használnunk. Szombaton mindent előkészítettünk arra az esetre, ha kimegy, amiben az utolsó pillanatig nem voltunk biztosak. Ez amolyan bónusz volt. Nem volt olyan terv, amely jól sült volna el. Az időmérőn volt egy műszaki hibánk az egyik motorral, át kellett ülnie a másikra, aztán a forgalom… Tegnap az első szektorban, a két jobbkanyarban küszködött a bordaproblémái miatt.”

Ahogyan arra a brit szakember is utalt, bukása után nem volt biztos, hogy Márquez teljesíti a hétvége hátralévő részét. Végül az indulás mellett döntött, de elárulta, más pályán ez valószínűleg nem így történt volna. Mindez azt sugallja, hogy meglehetősen nagy fájdalmai lehettek, de ha már egyszer motorra ült, akkor semmilyen kompromisszumot nem volt hajlandó megkötni. Még azt sem, hogy enyhítsenek a szenvedésén, ha ez a sebesség rovására megy.

„Sérülés miatt nem szokás [módosítani] a motor beállításain – jelentette ki Carchedi. – Azonban kipróbáltunk valamit, hogy mozgékonyabbá tegyük, hogy segítsünk neki. Ez segített a gondján, de nemet mondott. A futamot az első szabadedzésen használt alappal kezdte meg, és egyszerűen összeszorította a fogait. Csak a célba érésről beszéltünk, és arról, hogy annyi pontot szerzünk, amennyit tudunk. Nagyon nehéz előzni. Szerencsére az utolsó szektor volt az, ahol Marc és mi is nagyon erősek voltunk.”

A futam során ráadásul Márquez ütközött Franco Morbidellivel, miután bebújt márkatársa mellé, aki visszazárt. Amellett, hogy a Gresini versenyzője kis híján elesett, a plexiből is letört egy darab. Mindez az aerodinamika és a szélvédelem szempontjából is hátrányos, de Carchedi rámutatott, hogy pilótája az utolsó körben, ilyen körülmények között futotta meg az egész hétvégi legjobb első szektorát.

CONTACT AND DISASTER AVOIDED! 💥@FrankyMorbido12 went wide and when he tried to regain his position he collided with @marcmarquez93 who magically managed to stay on the bike! 😱#GermanGP 🇩🇪 pic.twitter.com/9SZ2gcu12V

— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 7, 2024

Ha pedig ez nem lenne elég, az összeérést követően a légzsákja is felfúvódott, ami vélhetően még nagyobb fájdalmat okozott neki. „Nagyon fájhatott a bordája – fogalmazott a korábbi MotoGP-versenyző és Superbike-világbajnok, a tapasztalat hiányával nem vádolható Sylvain Guintoli szakértőként. – Leereszt, de ez időbe telik. Amikor kinyílik, nagyon kellemetlen érzés. Fáj. A felfúvódott légzsák ott van a karján, a hátán, az oldalán, minden nagyon szűk, nem tud lélegezni.”

Így áll a MotoGP-tabella a Német Nagydíj után

Acosta „megbuktatta” saját magát, komoly kirándulásra készül a KTM visszaesése után