Fabio Quartararo arról beszélt, hogy a Brit Nagydíj főfutama valamivel jobban alakult neki, mint a silverstone-i sprint. A francia pilóta ennek ellenére is nagyon elégedetlen volt a motorjával.
Nem volt kifejezetten könnyű hétvégéje a Yamahának. A Brit Nagydíj két viadalán mindkét pilótájuk ugyanolyan eredménnyel rukkolt elő: Fabio Quartararo két tizenegyedik, a szabadkártyával rajthoz álló Remy Gardner pedig két tizennyolcadik helyet hozott. Azért csak kettejüket említjük, mivel a gyári csapat másik állandó versenyzője, Álex Rins sérülései miatt szombaton már nem ült motorra.
A fájdalmakkal küzdő Rins visszalép a Brit Nagydíjtól, Gardner veszi át a helyét
Azonban Rins csütörtökön még ott volt a Yamaha garázsánál, amikor bemutatták a főfutamra készített retro festésüket. A MotoGP ugyanis vasárnap emlékezett meg arról, hogy 75 éve tartották a gyorsaságimotoros-világbajnokság első idényét. Az iwataiak az ünnepi alkalomra korábbi legendás színösszeállításukat vették elő, amely hivatalosan 1964-ben debütált. Ezt a kompozíciót többek között a világbajnokság legeredményesebb pilótája, Giacomo Agostini és Jarno Saarinen tette híressé. Ez láthatóan Quartararónak is elnyerte a tetszését, de abban nem akadályozta meg, hogy kritikus legyen.
Groovy 😎#MonsterYamaha | #MotoGP | #BritishGP | #MotoGP75 pic.twitter.com/WESFV3Nwga
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) August 4, 2024
„Jobban néz ki, mint ahogy éreztem magam rajta – értékelte a motorját Quartararo a vasárnapi festésükre utalva. – Bár a főfutamon már egy kicsit jobb volt a helyzet, mivel megpróbáltuk ugyanolyannak megtartani a motort, amilyen [a sprinten] volt. Szóval egy kicsit jobb volt, de még mindig nagyon sok hiányzott. Viszont mi mindent beleadtunk, szóval elégedettek lehetünk azzal, amire így jutottunk, még ha az nem is volt elég.”
Az újságírók felhívták arra a figyelmét, hogy a főfutamon a japán gyártók versenyzői közül így is ő zárt a legelőkelőbb pozícióban. Ráadásul többek között az Aprilián ülő Maverick Viñalest és a KTM-mel versenyző Jack Millert is maga mögött tudta tartani.
„Ez igaz, de ezen a hétvégén még a Honda pilótáinál is jobban küszködtünk – állapította meg a francia pilóta. –Ugyanis még náluk is kevesebb tapadással rendelkeztünk. De ahogy már mondtam, azt hiszem, vasárnap egyetlen dolgot tudtam tenni: nyomni, amennyire csak lehet. A végén Maverickkel és Millerrel is tudtam harcolni, ahogy Frankie [Morbidellivel] is, aki aztán az utolsó körben megelőzött. De most már tisztában vagyunk vele, hogy mik a gyenge pontjaink, amelyeken még dolgoznunk kell, hogy jobb helyezésekért mehessünk.”
Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után