Raúl Fernández: Az Aprilia cserbenhagyott minket

- Hirdetés -Küzdelmesen alakult a MotoGP malajziai versenyhétvégéje a mezőny egyetlen hazai alakulata, az RNF számára. A futam után az istálló színeit képviselő Raúl Fernández elmondta, hogy szerinte ez nagyobb részt az Apriliának volt köszönhető, hiszen az olasz gyártó nem segítette eléggé a csapatot.

Nem sikerült jól a MotoGP-mezőny egyetlen maláj istállójának, a CryptoData RNF-nek a hazai verseny. A sprinten Raúl Fernández a 17., Miguel Oliveira a 18. helyet szerezte meg – csak a Honda pilótáit és a szabadkártyás Álvaro Bautistát előzték meg –, és a főfutamot egyikőjüknek sem sikerült befejeznie. Oliveira a hatodik körben bukott, Fernández pedig egy körrel később egy technikai hiba miatt – amelynek még mindig nem tudják az okát – arra kényszerült, hogy feladja a viadalt.

A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak

„Egyáltalán nem tudom megmagyarázni [a történteket]. A mostani helyzetünkben arra lenne szükségünk, hogy sok kört és kilométert tegyünk meg, és akkor ez történik” – mondta a 2021-es Moto2-szezon második helyezettje.

„Az Aprilia cserbenhagyott bennünket, nem kapunk tőlük semmilyen segítséget, és a technikai újítások sem jutnak el hozzánk. Az egyetlen új dolog, amely felkerül a motorra, az a friss gumi. A Ducati megpróbálja mind a nyolc pilótáját a lehető legjobban segíteni. Ha versenyben akarsz maradni, akkor elkötelezettnek kell lenned és ki kell hoznod magadból a maximumot” – mondta dühösen a spanyol versenyző.

A 23 éves pilóta szerint a noalei gyártó problémája, hogy négy motorral nem lehet elég adatot gyűjteni. A helyzetet az sem könnyíti meg, hogy a gyári csapat és az RNF nem pontosan ugyanazt a konstrukciót használja, hiszen amíg Aleix Espargaró és Maverick Viñales az idei, addig Fernández és Oliveira a tavalyi modellen (RS-GP-22) ülnek.

A madridi versenyző a gyártóval ellentétben egyáltalán nem hibáztatta csapatát a versenyen mutatott teljesítményért. „Meg vagyok hatódva attól a munkától, amelyet a srácok elvégeznek, még ha nincs is idejük enni, akkor sem hagyják abba, és keményen dolgoznak a motorjainkon. Ha korán reggel kell kezdenünk, ők akkor is ott vannak, őszintén szólva néha meg is sajnálom őket” – nyilatkozta a tíz világbajnoki futamgyőzelemmel rendelkező pilóta.

A második királykategóriás szezonját teljesítő Fernández számára az idei év csak egy apró előrelépést hozott idáig a tavalyihoz képest. Az előző idényben még a Tech3 KTM pilótájaként két 12. hely – amelyeket a Sachsenringen és Valenciában ért el – volt a legelőkelőbb eredménye, idén már két alkalommal, Misanóban és Motegiben – 8. illetve 9. helyen befutva – is befér a legjobb tízbe.

A valóság valahol kettő alatt mozog

A Fernández családban – amelynek Augusto, a GasGas MotoGP-pilótája a névazonosság ellenére nem tagja – mostanában a Leopard Honda színeiben Moto3-futamokon vitézkedő Adriánra lehetnek a legbüszkébbek. Raúl öccse az idei szezonban a hatodik versenyét teljesítette Malajziában, ahol a 6. pozícióban ért célba, de Thaiföldön (15. hely) is pontot szerzett, Ausztráliában pedig a szűk élmezőny tagjaként (5. hely) fejezte be futamot.

Liszka Roland magyar bajnok endurokrosszban, Zsigovits Norbert dobogót szerzett Amerikában