Tényleg pilótát cserélhet a gyári Ducati? – Martín meglepő hozzáállást tanúsít

A Ducatinál egészen mostanáig nem beszéltek arról, hogy Jorge Martín 2024-ben átveheti-e Enea Bastianini helyét a gyári csapatnál. A spanyol versenyző elsőre meglepő módon nem is erőlteti ezt a forgatókönyvet, de lehetséges, hogy az olasz gyártón enélkül is nagy lesz a nyomás.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, sajtóértesülések szerint a Ducatinál komolyan felmerült, hogy az eddigi tervekkel ellentétben jövőre Enea Bastianini helyett Jorge Martínnak adjanak lehetőséget a gyári istállónál. A spanyol pilóta csapatánál, a Pramacnál nem is tagadták ezeket az információkat, vagyis ez alapján tényleg benne lehet a pakliban a váltás. A helyzet azonban nem ennyire egyszerű.

Bajnoki ellenfelekből csapattársak? – gyári ülést érhet Martín idei teljesítménye

Bastianini az idei évre került fel a gyári Ducatihoz, miután tavaly négy futamot is nyert, és egészen az utolsó előtti futamig volt matematikai esélye a világbajnoki címre. Ez a szezonja azonban eddig csalódást keltően alakult: sprintfutamon a hetedik, főversenyen a nyolcadik hely volt a legjobb eredménye, és 45 pontjával az utolsó helyen áll az olasz gyártó pilótái között. Mindez persze nem független attól, hogy a Portugál és a Katalán Nagydíjon is megsérült, és mindkét alkalommal több fordulót ki kellett hagynia.

Ezzel szemben Martín 2023-ban egyértelműen felülmúlja a várakozásokat. A 25 éves motoros négyszer is nyert már vasárnap, a sprinteken pedig már öt verseny óta veretlen. Jelenleg a második helyen áll a bajnokságban, mindössze 13 ponttal lemaradva Francesco Bagnaiától, aki egyébként napra pontosan egy évvel ezelőtt nyerte meg a tavalyi világbajnoki címet. Az utóbbi hétvégéken látott forma alapján ráadásul a spanyol versenyző kifejezetten optimistán várhatja az utolsó három fordulót.

Ez alapján logikus lépés lenne, ha jövőre Martín lenne a mostani címvédő csapattársa, ám a helyzet nyilvánvalóan nem olyan egyszerű, hiszen Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatfőnöke már kijelentette, hogy Bastianini jövőre is megkapja a lehetőséget. Ráadásul az olaszoknál még csak szóba sem került a téma. „Mostanáig nem beszéltünk erről a felvetésről a Ducatinál – idéz az Autosport egy, a gyártótól származó forrást.

A Ducati csapatfőnöke megerősítette, eldőlt Bastianini jövője

Martínt tavaly kifejezetten rosszul érintette, hogy alulmaradt Bastianinivel szemben, és a Ducati végül az olasz pilótát vitte fel a gyári alakulathoz. Ennek tudatában azt lehetne feltételezni, hogy az ötszörös MotoGP-futamgyőztes kapva kap a felcsillanó esélyen, és maga is nyomást gyakorol a bolognai gyártóra, ám nem ez a helyzet, legalábbis a jövő évet illetően.

„Jorge célja, hogy 2025-re és 2026-ra bebiztosítsa magának a piros motort – nyilatkozta Albert Valera, Martín ügynöke a brit szakportálnak. – Ha 2024-ben a gyári csapathoz kerülne, az a nagyszerű évének a következménye lenne. Azonban ez a Ducatin múlik, ők az illetékesek, és egyelőre semmit nem mondtak nekünk.”

Martínt egyébként közvetlenül a Ducatihoz köti szerződés, csakúgy, mint Bagnaiát, Bastianinit és a jövőre a Pramachoz csatlakozó Franco Morbidellit. Innen nézve tehát nem megoldhatatlan a csere, és könnyen lehet, hogy ha nem a spanyol motoros, akkor a bajnokság végeredménye fog nyomást helyezni az olaszokra abban az esetben, ha Martíné lesz a végső győzelem.

Valentino Rossi még mindig dühös Marc Márquezre, állítja egy MotoGP-pilóta