Több radikális szabályváltoztatási ötlet is felmerült Di Giannantonio helyzete miatt

Meglepetésre Fabio Di Giannantonio nyerte a katari főfutamot. Az olasz pilótának ennek ellenére nincs szerződése a következő MotoGP-szezonra, és könnyen elképzelhető, hogy jövőre már nem láthatjuk őt a királykategória versenyein. A motoros helyzete sokak figyelmét felkeltette, egyesek akár a szabályokat is megváltoztatnák annak érdekében, hogy Digga mégis a legmagasabb géposztályban folytathassa pályafutását.

Fabio Di Giannantonio nyerte a Katari Nagydíjat, nagyszerű versenyzéssel Francesco Bagnaiát tudta maga mögé utasítani. Di Giannantonio ezt úgy vitte végbe, hogy jelen állás szerint a következő szezonban már nem a MotoGP-ben fog versenyezni, hiszen Marc Márquez Gresinihez való igazolásával elvesztette a lehetőséget eddigi ülésének megtartására. Az olasz pilóta helyzete sokakat megmozgatott, többek közt a főmérnökét, Frankie Carchedit is. A szakember, aki Joan Mir mellett 2020-ban bajnoki címet nyert, akár még a szabályokat is megváltoztatná annak érdekében, hogy Digga a királykategóriában maradhasson.

Elfogadhatatlan, ha Di Giannantonio MotoGP-ülés nélkül marad, véli a Ducati sportigazgatója

„Jelenleg a 12. helyen áll a tabellán, nem hiszem, hogy igazságos lenne így ez. Nagyon sok politika van ebben, pedig igazából csak azt kellene nézni, hogy milyen úton halad mostanában – az alapján megérdemelné, hogy maradjon. Mandalikán a tizenhetedik helyről jött előre, és negyediként zárt, Phillip Islanden pedig a győzelemért harcolt.”

„Komolyan gondolom, hogy jó lenne egy olyan kiesési rendszert bevezetni, amely más sportokban – például a focinál – jól működik. Ha a [tabella] aljára kerülsz, akkor kiesel, ha pedig a tetején vagy, akkor feljebb juthatsz. Nagyon örülnék valami ilyesminek” – tette hozzá Carchedi, akinek elképzelése szerint a Moto2 három legjobbja juthatna fel a királykategóriába (ahonnan eszerint ugyanennyien kiesnének).

Amennyiben ezt a rendszert most bevezetnék, akkor a pontok alapján Pol Espargaró, Joan Mir és Raúl Fernández távozna a MotoGP-ből, a helyükre pedig Pedro Acosta, Tony Arbolino és Jake Dixon kerülne. Ebből a hat „osztályváltásból” legalább kettő valóban meg fog történni, hiszen Espargaróval a KTM jövőre már csak tesztpilótaként számol, helyére a GasGas istállóhoz pedig pont Acosta érkezik majd.

Ez az ötlet a TNT Sports kamerái előtt egy beszélgetés alatt hangzott el, és ennek során más szabályváltoztatási javaslatok is elhangzottak, amelyek jobbá és igazságosabbá tehetnék a MotoGP-t a résztvevők szerint. Közéjük tartozott a 2014-es Superbike-világbajnok Sylvain Guintoli, aki támogatná, hogy a labdarúgásból emeljenek át megoldásokat a motorversenyzés világába.

„Volt egy beszélgetésem Davide Brivioval, aki a versenyzők átigazolási piacáról, és egy ebben kijelölt késői időablakról beszélt nekem. Szerinte lehetne egy szezon végén lévő ablak, és a piac csak erre az időre nyílna meg, mint a fociban. Azt gondolom, hogy ez egy nagyon érdekes ötlet. Néha a szerződéseket már egy évvel előbb aláírják. El lehetne ezen gondolkozni a jövőben” – mondta a korábbi MotoGP-pilóta. A labdarúgás esetében csak az év meghatározott szakaszai alatt lehet igazolni játékosokat. Ezekből általában kettő darab van, amelyek közül a nyári, vagyis a szezon végén lévő a fontosabb.

Di Giannantonio visszavágott a kétkedőknek, Bagnaiát a szélárnyék sodorhatta volna óriási bajba

A műsorvezető, Suzi Perry sem tartotta elvetendőnek ezt az ötletet. „Láttunk már versenyzőket, akik aláírták az új szerződésüket, aztán egy borzalmas szezont produkáltak, mintha túl korai lett volna velük az a megállapodás”.

„Határozottan, nem fogok neveket mondani, de voltak emberek, akik folyamatosan küszködtek, és ennek ellenére több évet kaptak [a MotoGP-ben]” – válaszolta erre Carchedi. „Fabio még csak a második szezonjánál jár, ez egyáltalán nem olyan, mintha itt lenne már öt vagy tíz éve.”

Doohan sérülése, Rossi bukása, Marc Márquez bosszúja – amikor a legvégén fordult meg a vb